Pages

Monday, July 22, 2013

Penyedia perkhidmatan komunikasi diminta pertingkat kualiti

KUALA BESUT: Kementerian Komunikasi dan Multimedia akan meminta penyedia perkhidmatan komunikasi memantau dan meningkatkan kualiti perkhidmatan terutama kemudahan internet di Besut.

Timbalan Menterinya, Datuk Jailani Johari, berkata kementerian itu tidak mahu wujud gangguan perkhidmatan yang melampau terutama ketika musim perayaan apabila ramai pulang ke kampung dan bergantung kepada internet untuk mendapat maklumat.
Ketika ini, kadar kelajuan perkhidmatan internet yang disediakan pengendali ialah 4 Megabait sesaat (Mbps) ke atas, katanya ketika ditemui di sini.

"Kita mahu penduduk menikmati kemudahan internet yang baik supaya mereka tidak ketinggalan dengan kemajuan teknologi," katanya.

Mengulas perkara berkaitan, Jailani yang juga Ahli Parlimen Hulu Terengganu, berkata setakat ini terdapat 30 kampung di daerah Besut menikmati kemudahan internet secara percuma menerusi program Kampung Tanpa Wayar.

"Bagaimanapun, pihak kami menerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia akan mengenal pasti dua atau tiga lagi kampung untuk program itu," katanya menambah program berkenaan menyediakan kemudahan Internet dengan kadar kelajuan 2Mbps. - BERNAMA

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Penyediaperkhidmatankomunikasidimintapertingkatkualiti/pilihanraya/kualabesut/Article/index_html | 23JUL

No comments: